KÖPVILLKOR

I LeVisage Webshop köper du dina varor genom vår Internetbutik, alternativt genom att beställa varorna via e-post eller telefon. Du får alltid en orderbekräftelse via e-post. För att handla i LeVisage Webshop måste du ha fyllt 18 år.

Frakt

Fri frakt vid köp över 500kr.
Fraktavgift 59 kr.

Leverans

Vi levererar produkterna med Posten. Vilket innebär att paketet skickas till ditt uthämtningsställe. Så fort paketet finns på plats på ditt uthämtningsställe skickas en avisering till dig så att du kan hämta ut ditt paket. Om du har angett mobilnummer vid beställningen samt valt SMS-avisering kommer du att få din avi som SMS. Har du inget mobilnummer kan du välja brevavisering – då tillkommer 6 kr. Ditt paket ligger på utlämningsstället i 14 dagar.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt mellan 2-4 arbetsdagar, dock reserverar vi oss för eventuella förseningar vid högsäsong. Beställningar som görs före 12.00 skickas vanligtvis samma dag. Om du vill veta mer om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig via e-post eller telefon. Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening. Om dina varor mot förmodan blir försenade kontaktar vi dig.

Priser

De priser som anges i LeVisage Webshop är inklusive moms. Momsen specificeras på din orderbekräftelse. Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker. Utbyte av promotiongåvor kan förekomma. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser.

Utlandsbeställningar

Vi levererar endast inom Sverige.

Betalsätt

Att göra en beställning medför ett betalningsansvar för det du har beställt. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Allt är lika säkert.

Handla nu - betala efter leverans!


När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.
Få alltid din beställning innan du betalar
Betalningstid - 30 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning**
Betalningsvillkor
Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift.
När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.
Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.


Betala direkt.
Med Klarnas Betala direkt kan du genomföra en betalning från ditt bankkonto. Om du tidigare registrerat ditt bankkonto för direktbetalning hos oss (med ett autogiromedgivande), antingen via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp, så räcker det att du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Har du ännu inte registrerat dig för direktbetalning så kan du göra det med några enkla steg och bekräfta med Mobilt BankID. Vi delar aldrig dina bankuppgifter med någon förutom din bank.

Delbetala från 50 kr/mån!
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En administrativ avgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.
Ansökan och accept
Om Klarna godkänner din ansökan om delbetalning kommer beloppet att läggas till ditt befintliga Klarna Konto. Om Klarna godkänner din ansökan och du inte redan har ett Klarna Konto kommer vi att skicka en bekräftelse till dig. När du har fått din bekräftelse har du ett Klarna Konto.
Om Klarna förbehåller sig rätten att neka din ansökan om delbetalning.
Kreditprövning och personuppgiftshantering
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Kortbetalning

Du kan välja att betala med antingen VISA eller Mastercard

Banköverföring

Betala säkert direkt från din bank. I kassan väljer du bank och blir sedan skickad vidare till din banks inloggning. Där loggar du in med din säkerhetsdosa eller säkerhetskod och betalningen sker direkt från ditt konto. De banker som vi har avtal med är: Nordea, Handelsbanken, SEB och Swedbank.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00.

Returer

Som kund har du rätt enligt distanshandelslagen att ångra ditt köp. Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning. Ta alltid kontakt med oss om du önskar att ångra ditt köp och innan dess att du returnerar varorna. Detta gäller även om du önskar att byta produkter. Du får ett ärendenummer av oss som du skriver på paketet som du returnerar. När vi godkänt att produkt inklusive kartong och tillbehör är i godkänt skick betalar vi ut pengarna för produkten. Varan/varorna du returnerar måste vara oanvända och förpackningen obruten. Du ska skicka tillbaka varan/varorna så att de är hos oss senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra köpet. Du betalar själv returfrakten. Vi ansvarar inte för leveransen till oss från kund. Vi löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Vi återbetalar dig inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill ångra din beställning, förutsatt att du på riktiga grunder har hävt ditt köp och varan/varorna är i godkänt skick.

Kontakta oss på:

Tel. 0431-70933
E-post. info@levisage.se

Dina varor ska återsändas till:

LeVisage
Köpmansgatan 33
26933 Båstad

Restnoterade varor

Om någon/några varor som du beställt inte skulle finnas på lager underrättar vi dig via e-post eller telefon om detta. Du kan då välja själv om du vill vänta på dessa varor, byta ut varorna till andra produkter eller avbeställa de restnoterade varorna helt.

Avbeställning

Om beställningen inte har skickats från oss så kan du avbeställa din order via e-post eller telefon. Om vi redan har hunnit skicka iväg varorna har du dock möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor på det sätt som beskrivs under rubriken Ångerrätt. Beställda varor som ej hämtas ut från posten debiteras med 200 kronor.

Reklamationer & tvister

Vänligen kontakta alltid vår kundtjänst via telefon 0431-70933 för att göra en reklamation. Vid godkänd reklamation så postar vi en retursedel till dig och återbetalar summan för din beställning inom 10 dagar från mottagandet. För att reklamationen ska bli godkänd måste din produkt/produkter vara väl emballerade, samt skickas i godkänt vadderat kuvert alternativt kartong.

Du är alltid välkommen att kontaka oss, tveka aldrig att höra av dig, vi finns här för er.

Salong Levisage i Båstad AB

Köpmansgatan 33
26933 Båstad
Org.nummer 559012-5778

Telefon: 0431-709 33 (Måndag-fredag 9-18, röda helgdagar håller kundtjänst stängt.)
Du kan dock när som helst lämna ett meddelande på vår telefonsvarare så hör vi av oss så fort vi kan. Givetvis går det även bra att maila oss på info@levisage.se